سبد خرید
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ضبط صدا برای پادکست | پادکست چیست | انواع اپلیکیشن پادکست

ضبط صدا برای پادکست
امتیاز خود را ثبت کنید!

ضبط صدا برای پادکست

یکی از روش هایی که امروزه محبوبیت زیادی در بین صاحبان مشاغل پیدا کرده است پادکست ها میباشند. برای تبلیغات، معرفی محصول و یا هر مطلبی که نیاز به شنیده شدن دارد میتوان از پادکست صوتی استفاده کرد.
ضبط صدا برای پادکست صوتی، کتاب صوتی و … از جمله خدماتی است که در مجموعه آواگر ارائه میگردد. گویندگان مطرح در مجموعه آواگر و تیم مجرب ما آماده ارئه با کیفیت ترین خدمات برای شما بزرگواران میباشند. ارائه کار هنری زیبا و تاثیرگذار نیازمند صدای دلنشین به همراه تخصص و امکانات به روز میباشد . ما در این راه کنار شما هستیم. کافیست با ما تماس بگیرید.

شما میتوانید همین حالا

سفارش خود را ثبت نمایید..!

پادکست چیست؟

پادکست یک فایل صوتی ضبط شده است که شما می توانید آن را دانلود کنید و بر روی یک پخش کننده موسیقی دیجیتال پخش کنید.

کلمه پادکست (Podcast) ترکیبی از دو واژه پاد (Pod) و برودکست (broadcast) می باشد. کلمه پاد معرف ویژگی قابل حمل بودن محتوا می باشد. برودکست نیز ویژگی رادیویی پادکست را معرفی می کند. بنابراین پادکست محتوایی قابل حمل است که شما در هر زمانی که خودتان بخواهید می توانید آن را گوش دهید.

پیشینه پادکست

اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی ایده انتشار محتوای صوتی از طریق اینترنت و دریافت آن در دستگاه های پخش همراه ایجاد شد. اما پیاده سازی و اجرا این ایده به برنامه ریزی و امکانات خاصی نیاز داشت که درآن زمان امکان آن وجود د نداشت. تا چندین سال این موضوع در حد ایده باقی ماند تا اینکه شرکت اپل آی پاد را ساخت و شرایط را برای پخش محتوا صوتی از طریق دستگاه پخش همراه ایجاد کرد.

تفاوت پادکست و رادیو در چیست؟

ضبط صدا برای پادکست | پادکست چیست | انواع اپلیکیشن پادکست

انواع اپلیکیشن پادکست

پادکست ها را می تون از سایت ها و یا کانال ها تلگرامی پیدا کرد. اما اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند انواع پادکست را منتشر می کنند و شما در هر موضوعی که بخواهید می توانید پادکست پیدا کنید.

اپلیکیشن های پادکست نسخه اندروید

اپلیکیشن های پادکست نسخه ویندوز و مرورگرهای وب

اپلیکیشن های آیتیونز (iTunes) و اسپاتیفای (spotify) علاوه بر اندروید قابل اجرا در نسخه ویندوز نیز می باشند. همچنین اپلیکیشن های کست باکس (Castbox) و گوگل پادکست (Google Podcast) در مرورگرهای وب هم در دسترس می باشند.

چند نکته که در تولید و ضبط صدا برای پادکست باید آن ها را رعایت کنید:

انتخاب عنوان مناسب

پادکست باید عنوانی داشته باشد تا مخاطب متوجه شود که این پادکست متناسب با نیاز او هست یا خیر. علاوه بر آن مخاطب بر اساس نیازش عنوان را سرچ می کند. بنابراین انتخاب عنوان مناسب نکته ای اساسی برای پادکست می باشد. برای عنوان پادکست معمولا از ترکیب «نام برند + پادکست» و یا «نام وبلاگ + پادکست» استفاده می شود.

تهیه عکس کاور

برای پادکست خود تصویری تهیه کنید که معرف پادکست شما باشد. به گونه ای که مخاطب در همان نگاه اول متوجه شود که محتوا این پادکست چیست. بنابراین متن هایی که در عکس کاور نوشته می شوند باید برای مخاطب به راحتی قابل خواندن باشند.

ارائه خلاصه ای از پادکست

در این قسمت شما امکان به کار بردن ۴۰۰۰ کلمه را دارید. با استفاده از آن باید خلاصه ای از پادکست خود را ارائه دهید. توجه کنید که خلاصه شما باید به گونه ای باشد که مخاطب به گوش کردن پادکست شما ترغیب شود.

معرفی گوینده

نام گوینده را در پادکست قید کنید. در این قسمت میتوانید تخصصتان را نیز در کنار نام خود بنویسید.

مدیریت زمان

همانطور که گفتیم پادکست محدودیت زمانی ندارد. یک پادکست می تواند ۱۰ دقیقه و یا ۲ ساعت و یا حتی بیشتر باشد. اما نکته ای که در این جا وجود دارد این است که نباید مخاطب را با حجم زیاد مطلب خسته کرد. اگر زمان پادکست شما ۱۰ دقیقه ست شما می توانید آن را هر روز منتشر کنید اما اگر مثلا ۲ ساعت است یک بار در هفته آن را منتشر کنید.

توسط
تومان