جستجوی گویندگان

اشتباهات رایج در تدوین متن تلفن گویا

اشتباهات رایج در تدوین متن تلفن گویا
سه شنبه 02 ژوئن 2020

اشتباهات رایج در تدوین متن تلفن گویا

تابه حال به این موضوع فکر کرده اید که ما چه زمانی با شماره یک شرکت یا مجموعه تماس میگیریم؟ قطعا زمانی که کار واجبی داریم و در اکثر اوقات هم زمان پاسخگویی به تماس برایمان بسیار مهم است.
قطعا برایتان پیش آمده که با شماره تلفن شرکتی تماس گرفته اید و بعد از شنیدن صدای تلفن گویا، گیج و مبهوت از این که کدام داخلی مرتبط با شماست تلفن را قطع کرده اید.
با ما همراه باشید تا مختصر و مفید درباره این موضوع با هم گپ بزنیم!!

عدم تدوین متن کامل و جامع و در عین حال مختصر و مفید

متنی که تدوین کرده اید را بارها با صدای بلند برای خود و همکارانتان بخوانید. خودتان را در جایگاه مشتری قرار دهید. آیا با شنیدن این متن سریع میتوانید با بخش مربوطه ارتباط بگیرید؟
از متن های خسته کننده طولانی شدیدا خودداری کنید. به شما این اطمینان را میدهیم که مخاطب شما در هنگام مواجه شدن با یک متن طولانی منزجر کننده تلفن را قطع خواهد کرد! پس متنی که تنظیم میکنید شفاف، جامع و کوتاه باشد.

لحن و بیان نامناسب

متناسب با حرفه تان گوینده انتخاب کنید. قطعا لحن و بیان گوینده برای یک شرکت بازرگانی، تجاری و یا کارخانجات و … باید با آموزشگاه های هنری و ورزشگاه ها و … متفاوت باشد. و در هر دو حالت فراموش نکنید که صدا باید با انرژی و شاداب باشد و حس خستگی و کسل آور را با مخاطب شما القا نکند.

منوبندی های بیش از اندازه و در عین حال نامفهوم و گیج کننده

برای تدوین بخش های تلفن گویای شرکت خود، سعی کنید گزینه های کمتری را پیش روی مخاطب قرار دهید تا آنها بتوانند به راحتی یکی از گزینه ها را انتخاب کنند.
نکته مهم دیگر این است که بخش های انتخابی، واضح و شفاف باشد و نیاز مخاطب خود را در جهت تماس با شرکتتان بسنجید. منوی شما نباید باعث سردرگمی مخاطبتان شود. در نتیجه حتما بازگشت به منوی اصلی را در تلفن گویای خود بگنجانید.

گاها بعد از شنیدن منو بندی، تماس گیرنده جهت انجام امور خود نمیتواند هیچ یک از منو هایی که در تلفن گویا ذکر شد را انتخاب کند. در واقع نمیداند که کار او مربوط به کدام بخش است ( به علت عدم واضح بودن بخش بندی ) به همین منظور بهتر است که جهت ارتباط با اپراتور هم بخشی را اختصاص دهید تا تماس گیرنده بتواند در این مواقع به آسانی امور خود را حل نماید.

عدم انتخاب موزیک های پس زمینه مناسب

پخش موزیک های ریتمی و منزجر کننده فقط گوش شنونده را آزار میدهد. موزیکی انتخاب کنید که در شأن و شخصیت شرکت شماست.

تمامی این نکات ساده و ابتدایی باعث ارتباط بسیار قوی تر و مؤثرتر شما و مخاطبانتان خواهد شد. ما نیز در این راه در کنارتان هستیم.

business brochure design with colorful hexagonal shapes