صداگذاری شخصیت های انیمیشن و کارتون
صداگذاری شخصیت های انیمیشن و کارتون ، ضبط صدا ویژه ی کاراکترهای کودکانه ، ضبط صدای عروسک های نوستالژی ، ضبط صداهای مورد نیاز جهت سازندگان و توسعه دهندگان بازی ، صدای شخصیت های انیمیشن ، صدای شخصیت های فانتزی برای کلیپ های تبلیغاتی ، ضبط صدا جهت استفاده در قطعات طنز ، موشن گرافیک و دوبلاژ از جمله خدماتی است که با بالاترین کیفیت، توسط دوبلورها و گویندگان مطرح و حرفه ای صدا و سیما در استودیوی مجهز مجموعه آواگر ضبط و ارائه میگردد.
جهت دانلود نمونه صدای شخصیت های کارتونی اینجا کلیک کنید.
شما میتوانید همین حالا
سفارش خود را ثبت نمایید..!
انیمیشن چیست؟
یک دفتر بردارید. گوشه صفحه اول یک آدمک بکشید. در صفحه دوم دفتر همان آدمک را بکشید و پای راست او را بالاتر و کمی خمیده بکشید. در صفحه سوم باز هم همان آدمک را بکشید و این بار پای راست او را کاملا بالا و خمیده بکشید. در صفحه چهارم پای راست را کمی پایین تر بکشید. این کار را ادامه دهید تا پای راست آدمک به زمین برسد. همین ترتیب را برای پای چپ انجام دهید. اکنون دفتر را سریع ورق بزنید. چه اتفاقی افتاد؟ آدمک راه می رود؟! بله شما یک انیمیشن ساخته اید.
اکنون شاید بپرسید علت این اتفاق چیست. چشم ها فقط برای ۱/۱۶ ثانیه می توانند تصاویر را نگه دارند. بنابراین هنگامی که چند تصویر پشت سرهم نمایش داده می شود، مغز آنها را به صورت یک تصویر متحرک می پندارد که به آن پدیده تداوم بینایی می گویند.
انیمیشن (Animaton) یا پویانمایی
انیمیشن یا پویانمایی، فرایندی است که در آن توهم حرکت از طریق نمایش سریع یک سلسله از تصاویر ثابت که تفاوت اندکی باهم دارند ایجاد می شود. به هر یک از این تصاویر یک فریم گفته می شود. به ساخت انیمیشن با استفاده از این تصاویر نیز فریم به فریم اجرا کردن می گویند. به کسانی که انیمیشن می سازند هم انیماتور می گویند.
تاریخچه پویانمایی
قدمت تلاش برای ایجاد توهم حرکت با استفاده از تصاویر ثابت بر می گردد به زمانی که انسان های اولیه دریافتند که می توانند وقایع را بر روی دیوار غارها به تصویر بکشند و ثبت کنند.
بعدها انسان ها متوجه شدند که با استفاده از پدیده تداوم بینایی می توانند تصاویر متحرک ایجاد کنند. بنابراین اولین ابزارهای انیمیشنی ساخته شدند.
قدمت انیمیشن در ایران نیز به ۵۰ سال پیش بر می گردد. قدیمی ترین انیمیشن ها، متعلق به شهر سوخته و طاق بستان کرمانشاه می باشند.
انواع انیمیشن
انیمیشن ها به دو دسته کلی تقسیم میشوند که هر یک از آنها با روش های متفاوتی ایجاد می شوند:
- انیمیشن سنتی
- انیمیشن کامپیوتری
انیمیشن سنتی
فرایندی که شما در ابتدای این مطلب برای ساخت ادمک متحرک طی کردید نوعی انیمیشن سنتی است.
انیمیشن سنتی یکی از قدیمی ترین انواع انیمیشن می باشد. در این نوع انیمیشن، انیماتور برای ایجاد پویانمایی باید تصاویری ثابت با تفاوت جزئی را به صورت دستی بر روی کاغذ شفاف سلولزی ترسیم کند.
انیمیشن کامپیوتری
انیمیشن کامپیوتری در واقع همان انیمیشن سنتی است. با این تفاوت که تصاویر متحرک به جای اینکه به طور دستی ایجاد شوند به طور دیجیتالی و با استفاده از کامپیوتر ایجاد می شوند.
انیمیشن های کامپیوتری نیز به دو دسته تقسیم می شوند:
- انیمیشن های دو بعدی (۲D)
- انیمیشن های سه بعدی (۳D)
انیمیشن های دو بعدی (۲D)
برخی از انیمیشن های دو بعدی تحت تاثیر انیمیشن های سنتی قرار دارند. اما انواعی دیگر از انیمیشن های دو بعدی نیز وجود دارند که در آنها از وکتورها استفاده می شود و متفاوت از انیمیشن های سنتی هستند.
در ساخت بعضی از این انیمیشن ها از قالب های JPG ،GIF و BMP استفاده می شود. این قالب ها پیکسلی هستند و با کوچک یا بزرگ شدن تصویر، کیفیت آن کم می شود. اما انیمیشن هایی که با گرافیک های برداری ایجاد می شوند در هنگام کوچک یا بزرگ کردن تصویر کیفیت و وضوح آنها تغییر نمی کند.
از انیمیشن های دو بعدی در ساخت انیمیشن های کامپیوتری آنالوگ، انیمیشن فلش و انیمیشن پاورپوینت استفاده بسیاری می شود.
موشن گرافیک ها نیز نوعی انیمیشن دو بعدی هستند.
انیمیشن های سه بعدی (۳D)
انیمیشن های سه بعدی رایج ترین انیمیشن ها هستند. در انیمیشن سه بعدی انیماتور تصاویر را با استفاده از رایانه طراحی می کند. سپس برای جابجا کردن اندام های شخصیت انیمیشنی از برنامه های خاصی استفاده می کند.
تفاوت انیمیشن سه بعدی با انیمیشن های دو بعدی و سنتی این است همیشه تمام بدن شخصیت انیمیشنی قابل مشاهده است. در انیمیشن دو بعدی اگر شخصیت به پهلو قرار داشته باشد فقط نمای جانبی آن قابل مشاهده است. اما در انیمیشن سه بعدی باز هم تمام بدن شخصیت دیده می شود.
مراحل ساخت انیمیشن سه بعدی عبارت است از:
- طراحی و ساخت مدل کاراکتر و اشیا (Character Design & Modeling)
- تکستچرینگ (Texturing)
- ریگینگ (Rigging)
- انیمیتینگ (Animating)
- سیمیولیشن (Simulation)
- رندرینگ (Rendering)