ضبط صدا برای سیستم های VOIP (قسمت اول)
مجموعه آواگر با سال ها تجربه آماده ارائه خدمات تخصصی به شرکت های همکار در زمینه سانترال، تلفن گویا وVOIP میباشد. تمامی کارها با کمترین قیمت ، بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن با صدای دلنشین گویندگان حرفه ای برای شما همکاران محترم آماده و ارسال میگردد. تغییر فرمت فایل ها به فرمت استاندارد سیستم های VOIP در مجموعه ما به صورت رایگان انجام میگیرد.
ما در مجموعه آواگر برای شرکت های همکار در زمینه VOIP و تلفن گویا شرایط ویژه و تخفیفات استثنائی در نظر گرفته ایم . برای اطلاع دقیق تر از شرایط همکاری و ثبت سفارش همین حالا با ما تماس بگیرید و یا از طریق تلگرام با پشتیبانی ۲۴ ساعته ما در ارتباط باشید.
در این مقاله مرور مختصری داریم بر تعریفی از سیستم های VOIP ، مزایا و معایب این سیستم ها. با ما همراه باشید.
VOIP چیست؟
تلفن تحت شبکهVOIP برگرفته از Voice over internet protocol به معنای ( انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا ) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود ، امکان استفاده از اینترنت برای مکالمات تلفنی را فراهم می نماید. در سیستم های VOIP با توجه به وجود تلفن گویا، نیاز به بستری برای ضبط پیغام های تلفن گویا میباشد.
مزایای ویپ (VOIP)
- بی نیازی از سیم کشی مجزا
این تکنولوژی از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده میکند که هزینه ی کابل کشی مجزا را از میان میبرد. هم چنین در صورت جابجایی محل کاربر، دیگر دردسر سیم کشی به مکان جدید وجود نخواهد داشت.
- کنفرانسهای صوتی و تصویری
سازمانهایی که برای انجام امور خود از برقراری کنفرانسها در بستر VOIP استفاده مینمایند، از هزینههای برقراری ارتباطات تلفنی با توجه به مسافتهای کاربران (حتی در ابعاد بین المللی) جلوگیری میکنند.
- ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی
امروزه استفاده از نرم افزارهای تلفنی (SoftPhone) در سازمانها و حتی سیستمهای خانگی به صورت روزافزون در حال گسترش میباشد. استفاده از این نرم افزارها جایگزینی برای IP-Phone به شمار میرود که تنها نیاز به Handset دارد. بدین صورت میتوانید از هزینههای موجود بکاهید.
- تماس کاربران خارج از سازمان به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا
کاربران این سیستم از طریق اینترنت قادر به تماس با سازمان مورد نظر خود میباشند. این ویژگی برای کارکنانی که خارج از محیط دفتر هستند، علاوه بر کسر هزینهها موجب تسهیل تماسهای تلفنی نیز میشود.
- گسترش آسان
گسترش و افزودن کاربر در این سیستمها به سادگی انجام پذیر است و برخلاف سیستمهای پیشین نیاز به سیم کشی مجدد برای هر کاربر وجود ندارد.
- مدیریت متمرکز و آسان
مراکز تلفن مبتنی بر VOIP محیطی را تحت شبکه در اختیار کاربر قرار میدهند که از طریق آن میتواند تنظیمات را تغییر داده، کاربر اضافه کرده و یا گزارش گیری نماید. همچنین از دیگر مزیت های ویپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- ترکیب کارکردهای صدا و دیتا
- کاهش هزینه های مربوط به پشتیبانی و نگه داری به دلیل ادغام شبکه دیتا و شبکه تلفنی
- امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (بدلیل استفاده از استاندارها جهانی و عدم وابستگی به روشهای پیاده سازی)
- پویایی و پیشرفت روز افزون شبکه های ویپ
- قابليت برنامهنويسی راحت تر و توسعه و در نتیجه یکپارچگی با سیستم های مختلف
- پشتیبانی از كليه امكانات مخابراتی كنونی و حتی ارايه خدمات جديد، با هزينهی بسيار پايين و سهولت اجرايی بالا
امکانات ویپ (VOIP)
- امکان ارائه شماره تلفنهای داخلی به تعداد بالا
با توجه به ظرفیت سیستم تلفنی که راه اندازی شده است، میتوانید تعداد مختلف داخلیها را داشته باشید.
- امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail)
با استفاده از این سرویس، در صورت عدم امکان پاسخگویی کاربر، میتوان برای او پیام گذاشت. کاربر در زمان دلخواه قادر به شنیدن این پیام بوده و امکان ارسال پیام به ایمیل وی نیز امکان پذیر خواهد بود.
- ضبط مکالمات
این امکان وجود دارد که تمامی مکالماتی که در بستر ویپ در سیستم شما صورت میگیرد، ضبط شده و در سیستم شما ذخیره گردند.
- تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)
با نصب تلفنهای نرم افزاری امکان دسترسی به داخلیهای کاربران از طریق کامپیوتر فراهم میباشد. با استفاده از این ویژگی کاربرانی که خارج از محیط سازمان هستند، امکان ارتباط با سازمان را همچنان خواهند داشت. همچنین این امکان وجود دارد که از لپ تاپ یا موبایل به عنوان وسیله ارتباطی استفاده کرد.
- فکس یا Fax to Email
با استفاده از این ویژگی، قابلیت ارسال فکسهای دریافتی به ایمیل وجود خواهد داشت. بدین صورت خدمت بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ خواهد شد. از طرف دیگر ذخیره شدن اسنادی از این قبیل در ایمیل، دسترس پذیری آن ها را بالا میبرد.
- VoiceMail to Fax
همانطور که قبلا نیز اشاره شده، این امکان نیز یکی دیگر از قابلیتهایی است که تکنولوژی VOIP در اختیار میگذارد که البته ملزم به وجود امکانات شبکهای جهت فرستادن پیامهای صوتی به ایمیل میباشد.
- Interactive Voice Response
این ویژگی (IVR) با تماس کاربران منوی صوتی را فراهم میکند تا برای اتصال به بخش مورد نظر شماره همان بخش را طبق پیامی که پخش میشود وارد کند. برای مثال در هنگام تماس با سازمانی که دارای بخشهایی از قبیل فروش، پشتیبانی، مالی و… است، ابتدا پیامی برای مخاطب پخش میشود که برای ارتباط با هر بخش شمارهای اعلام میشود. سپس کاربر با انتخاب شمارهها به بخش مورد نظرش هدایت میشود.
با استفاده از این ویژگی، در صورت اشغال بودن خط شما، تماسهای مخاطبان شما از دست نرفته بلکه در صف قرار داده میشوند تا به هنگام آزاد شدن شماره شما، تماس برقرار شود.
- تنظیم ساعات اداری
این ویژگی هم یکی از موارد کاربردی در پیادهسازی سیستمهای تلفنی سازمانها به شمار میرود که در سیستمهای مبتنی بر VOIP به راحتی قابل انجام خواهد بود.
- گزارش گیری
این امکان وجود دارد که تمام تماسهای کاربران به صورت گزارش در این سیستم ذخیره شود که در نظارت بر تماسها و ارائه گزارشهایی که بیانگر نحوه پاسخگویی و تعداد تماسهاست، مفید میباشد.
*** جهت مطالعه ادامه مطالب، به مقاله ضبط صدا برای سیستم های VOIP ( قسمت دوم) مراجعه و یا اینجا کلیک کنید.